پنج شنبه

بایگانی
  • ۰
  • ۰


 یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه بررسی پرکاری تیروئید از عوامل مهم شناسایی علت تعریق کف دست است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تعریق کف دست بیشتر دارای زمینه‌ ژنتیکی است و همیشه نارسایی تیروئید، علت بروز آن نیست اما بررسی پرکاری تیروئید در تشخیص صحیح علت آن نقش بسزایی دارد.

 دکتر امیر هوشنگ احسانی با اشاره به اینکه درصد بسیار کمی از افرادی که از تعریق بیش از اندازه کف دست رنج می‌برند، دچار اختلالات تیروئید هستند، گفت: افزایش فعالیت سلول‌های عصبی سمپاتیک از عوامل تعریق بیش از حد می‌شود که می‌توان با مسدود کردن این اعصاب در کف دست بیمار، موجب متوقف شدن روند عرق کردن شد.

 این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه جلوگیری از اضطراب تا حد زیادی در کاهش تعریق کف دست موثر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعریق کف دست در جوانان شایع‌تر است، عوامل روانی و هیجانات زندگی در جوانی اغلب بیشتر از گرما در تعریق کف دست نقش دارند و در موقعیت‌های مهم ایجاد شده با فشار روحی بالا، این عامل شدیدتر است.

 وی در ادامه با بیان این مطلب که تزریق بوتاکس در افرادی که به درمان‌های دارویی مقاوم هستند، بسیار مفید است، افزود: مکانیسم عمل به این صورت است که تزریق مقادیر کم بوتاکس باعث بلوک موقت اعصاب محرک تعریق در محل می‌شود و معمولا هر مرحله درمان 6 تا 12 ماه اثر دارد و پس از آن باید درمان تکرار شود. تزریق در این منطقه دردناک است و باید از بی‌حسی قبل از تزریق استفاده کرد.

 احسانی در پایان تصریح کرد: متاسفانه راهکار موثری برای کنترل این ناراحتی‌ وجود ندارد و نباید انتظار داشت که ناگهان این بیماری ناپدید شود، اما تشخیص صحیح علت تعریق و درمان آن می‌تواند در کاهش و رفع آن نقس بسزایی ایفا کند.

نظرات (۳)

  • امین کوهرو
  • سلام علیکم.

    مطالب خوب و ارزنده ای دارید...

    میدونید چه مزاجی دارید؟! اگه تمایل به دونستنش دارید در "آزمون مزاج سنجی" وب ما شرکت کنید...

    همچنین میتونین نرم افزار های طب سنتی دانلود کنید...

    در "نمایشگاه اقتصاد مقاومتی" منتظر حضور پر مهرتان هستیم...

    http://eghtesadmoghavematy.blog.ir

    التماس دعا

  • خانومـِـ میم
  • میشه بپرسم چرا این اسم رو برای وبلاگتون انتخاب کردین؟؟؟
    ممنون از شما دوست عزیز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی